JAG



Jag känner i mitt hjärta att det som oftast korsar min tanke är varmt. Att jag oftast sätter mina medmänniskor i första hand och ställer mig bredvid istället för att ta den största tårbiten. Jag anser att jag har brister som alla andra, jag ser hur jag kan göra misstag stora som små, att jag kan tänka i banor och ibland inte ta ansvar över att jag känner en känsla och att jag brister genom att jag inte yttra den. Jag håller den inom mig för att inte såra, förstöra för någon annans skull lägger jag på mig allt, sluter mig och gråter ut i ensamhet in i det sista för att låta allt vara som det är. Mina ögon har ett filter, jag är godtrogen, tror gott om det flesta, dömer inte utan att ha hört hela historien och ser det fina hos var och en. Grundtanken som kanske inte alls stämmer för dig är att allt har en anledning, men anledningen behöver inte betyda något för mig, men för henne kan den vara allt. Jag skrattar aldrig åt någon om den inte förtjänar det. Jag håller mig alltid bakom din rygg och klappar dig ömt och visar med hela min kropp att jag alltid finns här. Det har jag fått tagit mycket stryk för, mycket slag och många tårar. Men jag har hellre hjärtat på rätta stället och fäller tårar än att se till mig själv och glömma andra och le var dag.

Jag må vara naiv, blåögd, godtrogen, löjlig. Kalla mig falsk, kalla mig feg kalla mig vad du vill men allt jag gör, gör jag för din skull inte för att jag är rädd, det är sista jag är. Ingenting skrämmer mig. Inte ens ett krossat hjärta, inte ens döden, inte ens dina tårar. Jag vet att jag klarar det. Men jag vill att du ska må bra, för jag vet att trots allt och i slutändan kommer jag stå här levande. Genom allt, genom eld och vatten går jag för oss. Misstro mig inte när jag uttalar mig, jag är jävligt dominant, säger exakt det jag tycker när det ibland inte passar och kan ibland inte ha förståelse eller tålamod när någon inte förstår vad jag menar. Glöm aldrig att ingen är perfekt, inte ens jag. Men jag ler i alla fall och jag väljer att göra det bästa av varje steg jag tar.

Jag vet att allt inte alltid är som det borde, men jag gör aldrig någonting i avsikt av att såra dig. Vill bara att du ska veta det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0