längesen



Jag ifrågasätter inte min känsla för jag vet att du är bra, men jag ifrågasätter hur jag kan orka med att fortsätta när du bara springer ifrån mig. Jag springer inte efter dig längre, inte som jag brukar. Jag står här och väntar istället, tills du kommer tillbaka. Det känns rätt bra för vara som det är, jag hade ju inte haft ngt emot om du satt bredvid men jag klarar mig just nu. Jag har raderat alla förväntningar ur mitt system och det hjälper. Jag tänker le med tårar i ögonen, för jag skulle ljuga om jag sa att det här inte gör mig ledsen, men jag väljer att göra det bästa av situationen. Min kalender är planerad och det gör det hela lättare. Jag slipper sitta och tänka, jag slipper grubbla och försöka förstå. Jag undrar bara just nu hur lång tid det kommer ta, hur lång tid jag ska behöva stå här ute i kylan och vänta, jag har inga vantar på mig, för du är den enda som kan göra mig varm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0