deppig i solljuset.

Vi måste lära oss med sanningens ord att det finns problem som styr oss, ibland styr dom oss rätt och ibland helt fel. Ibland hamnar vi där vi aldrig tänkt oss att vi skulle hamnat, ibland hamnar vi exakt där vi vill vara. Ibland behöver vi nypa dig i armen för att du ska förstå att de är så här bra. Ibland måste vi torka dina tårar på din kind för att allt känns hopplöst. Det är därför vi har varandra. Och saken är den att även fast de låter jävligt jobbigt så är de så att de som inte dödar oss gör oss bara starkare. Du har kämpat hårt, du har kommit långt, ett år har faktiskt gått och du borde vara så stolt över dig själv. Ingen vet vad som väntar runt hörnet, ödet har vi ingen aning om vad den utvisar. Allt vi kan göra är att göra det bästa av situationen. Jag vet saker du inte vet och du vet saker jag inte vet och de är just det livet handlar om och allt detta kantas av fantastiska och problematiska situationer. Solen skiner ett par månader per år i Sverige, det liknas vid våra liv, beroende på var i världen vi befinner oss förändras vädret. Beroende på vilket stadie vi är i livet förändras våra förutsättningar. Och vi får aldrig glömma att vi har bollen i våra händer och vi väljer exakt vart vi kastar den här näst. Jag finns här så som du finns för mig. Vi puttar varandra framåt, men vi måste själva bestämma riktning, vi måste själva ta klivet ut ur den dörren vi väljer att gå ut ifrån. du och jag vet att något måste ske, en förändring, annars kommer detta fortsätta och vi vet att du inte mår bra med dessa tårar i ögonen och denna ångest i din kropp. Jag kanske mest skojar men i djupet av mitt hjärta är det jag som bryr mig och ser vad du går igenom. Jag vill att du ska må bra, jag vill att du ska se att de kan bli så mkt bättre än vad det just nu är. Hoppet i ditt hjärta måste träda fram och för att det ska kunna vara möjligt måste du släppa något. Jag tror på dig och en dag kommer vi sitta där och säga, det är så mycket bättre än vad vi någonsin tänkt. Och karman i ditt blod kommer visa dig vägen till en solig dag.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0