oro i blodet.

Jag antog ingenting, men när du sa att du var upptagen tog jag de för vad de va. När du sedan får mig springa rakt in i dörren av oro. Miljoner tankar cirkulerade i mitt huvud, vad kan jag har gjort, vad kan ha hänt. Dina korta kalla meningar gjorde mig förvirrad och jag kände mig hjälplös för allt jag vill är att du ska må bra. Det är mycket upp och ner, blod och svett och glädje och sorg, men håll hoppet uppe, för tillslut får du tillbaka allt gott du gett. Idag har jag ingen aning om vilken visa du hört eller vad som hände mellan hej och hejdå, men jag hoppas du mår bra, att du ler innan du somnar, ler och är tacksam över den du är. Jag ber och önskar att allt blir bra, för dig och ditt liv, du vet så väl att livet kan vara en cirkus om du vill, just nu är ditt liv ett stearinljus som håller brinna ner till marken och jag vet att du snart inte orkar mer. Jag önskar att jag på något sätt kunde hålla din gnista vid liv, jag vill vara elden till din låga, jag vill hjälpa dig springa in i mål och jag gör vad som helst, bara du ber mig, jag finns här, jag kanske inte alltid syns, ibland kanske du behöver ropa, men bara jag hör så lovar jag dig, jag är här. oron sprid i mitt blod, för jag vill inte leva utan dig vid min sida, du är som mitt ena öra, som mitt ena öga, som min ena hand och min arm.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0