sNÖN FALLER

Saken är den att du förstår inte vikten av din påverkan. Du ser inte på saken som jag gör och du stirrar dig blind på det stora hela medan jag ser de små detaljerna. Likt en rosett knyter vi banden mellan varandra och vi ser inte hur fort det går och hur ofta vi sitter där sammansvetsande. Du ler och jag ser allt på ett nytt sätt, för så fort du är glad vill jag mer. Min vy är inte längre som innan du klev in, för så fort du satte din fot i min dörr var det som att allt jag gjort satte sin plats, som allt bra som hänt skrevs i min bok och som att allt löstes upp för nu var det min tur. Dina kyssar mättar alla mina sinnen till den mängd att jag inte behöver någonting annat. En del saker som stiger ut ur din själ och framhävs av din mun kan få mig att vilja skaka av mig allt smuts och ta steget till dig och ingen annan. Saken är att jag vill låsa dörren, men jag vågar inte utan svar på varför. Livet är fullt av hopp och fullt av girighet och maktbegär, men ditt leende är större än allt hemskt i världen, du värmer mig när snön faller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0