butterfly

Vet du en sak? Jag tror ingen vet. Allt känns som en blå himmel. Allt känns ljuvligt och hela min kropp fylls upp med en känsla av magi. Som att din hand visar mig vägen och som att när du rör vid mig värms jag upp från topp till tå. Trött men lyckan fyller mig från utsidan till insidan. Kanske drömmer jag mig bort men trots allt så känns allt bra. Jag ser vad du menar, jag försöker förstår och det hjälper mig. Jag släpper allting för jag vet att det är rätt för när du pussar mig på kinden medan jag lagar mat och håller om mig medan jag tvättar händerna så känns det i hela kroppen. Alla dina små ord som du viskar i mitt öra, allt som fäster sig i mitt hjärta och allt du gör som får mig att känna mig så trygg. Jag kan äntligen se hur mycket vi älskar. Jag kan äntligen se med mina egna ögon och tro på oss, tro på det som kommer. När jag inte vet längre och när du inte pratar som du nu gör, då är det inte som vanligt, som den kärlek vi har byggt upp, men för varje gång vi pratar ut, för varje gång du förklarar och för varje gång du lyssnar känns det som att allt faller på plats likt ett pusselspel allt mer och mer. Du säger att den kärlek jag ger dig är mer en du kunde tänka dig, men saken är att jag ger dig inte ens i närheten av det jag vill och kan ge. Allting känns som en saga, som att vi på riktigt har hittat en balans där vi kan gå på en varsin lina men mötas på mitten när vi behöver en hand att hålla, en famn att värma sig i eller bara två öron som kan lyssna. Det bästa med dig är att vi kan skratta ihop. Det bästa med dig är att man kan vara sig själv och de bästa med dig är att du alltid ser trots att jag inte behöver säga ett ord. Innan jag har öppnat munnen frågar du hur det är fatt. Jag längtar tills vi ses igen. Jag längtar tills imorgon, när vi ska skratta ihop, när vi ska pussas och kramas och när vi ska prata. När vi ska vara tysta, när vi ska sova och när vi ska säga god natt. Jag älskar dig.


med en fjäril på min handled påminner jag mig om det hinder jag har lyckats hoppat över, det jag gjort fel och ser framåt, som en nystart och ett sätt att komma ihåg att ingen ska någonsin få stå ivägen för det jag vill. låt oss flyga iväg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0