tvekan och sviken

Orden kanske inte alltid kommer fram men jag tror du ser vem jag är. Jag trodde du såg vem jag var, men du tvekade. Det känns i mitt hjärta att du tvivlar på mig, på vem jag är. Konsten att se i någons ögon om sanningen är vad du talar om är inte alltid lätt. Men jag ser ofta vad du egentligen menar. Och ibland har jag ingen energi att försöka ta upp det med dig. Från sekunden jag vaknade upp till det att du väckte mig inatt har vart som en mardröm. Händer som skakar, huvudet som tänker miljoner tankar, hjärtat som slår och adrenalin som pumpar i mitt blod. Sviken och trampad på, det var så jag kände mig. Ibland får du mig att förfalla men jag håller kvar vid dig. Frågan återstår att se, jag kommer få svaret. Människor ler i min närhet men när jag vänder ryggen ifrån undrar jag varför dom skrattar åt mig. Jag menade inget illa men ändå skrattar du. Kanske är det inte alltid meningen men jag hoppas att allt löser sig på det sätt som blir bäst. Jag bad om en sak igår. Om allt skulle bli bra. Om att saker kunde bli balanserade. För senaste månaderna har det varit krig i mitt liv. Jag tror han hörde mig. Jag tror att allt kommer bli bra. Solen sken idag och du väckte mig med din kärlek. Du får mig ibland att gråta men alla leenden får mig att inte vilja släppa taget. Livet. Livet är kärlek. Livet är som bäst när du finns.

Kommentarer
Postat av: M

Ibland tänker jag på dig

2011-03-11 @ 11:30:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0