iskall

Helt tyst, jag hör inte dina andetag för du är inte här och det värsta är att jag vet inte vart du är.
Jag vet inte vad jag ska tro eller tänka, men du får mig att sänka, musiken allt som går på volym, för vem vet du kanske står där nere nu. Det värsta är att jag känner ingenting, just nu säger min kropp inte ens en lite varning, på att något har gått snett, det är som att jag vet att allt är rätt. Ingenting är galet, utan jag väntar bara på din förklaring, jag hatar inte raring. Men kunde du bara gett en förvaring, så jag vet vad som händer.. För nu har du förstört planen i min kalender.


det där var igår, idag ska jag inte ens viska ditt namn för jag vill se vad du gör, hur du gör det. Jag har sagt det förut det räcker inte med att uttala det i ord, för det är din handling som säger allt, jag tänker sluta bry mig nu och i mitt huvud ska jag låtsas och ljuga att tanken var att jag skulle sitta här själv ikväll för du verkar inte orka anstränga dig eller respektera min tid. Tiden tickar iväg och helt plötsligt flyger jag iväg för i slutändan spelar det ingen roll hur mycket vi tycker om och hur mycket vi vill, för om någon inte gör som dom påstår sig känna kommer allt uppfattas som ett skämt, som en saga som du skrev men som aldrig har hänt eller kommer hända. Du sa att du skulle visa, jag ser ibland, men just nu ser jag ingenting, jag ser en vägg och du står inte i närheten utav den. Det är min vägg och du verkar inte vilja smycka den med dina bilder för du är där och inte här. Det är som att vi lever i en värld där vi hela tiden väljer vilka som ska finnas med i vår film, som att vi puttar ner några på tågspåret och låter dom dö och en del puttar vi åt sidan för en stund, för att sedan greppa tag i dom igen när vi känner att vi har tid, för dom. Jag vill inte vara hon för dig, också. Jag vill inte lägga ner min tid, min energi, min kärlek på någon som inte ens tänker efter på vad klockan faktiskt är. Du frågar vad jag gör, det är uppenbart, du behöver inte fråga, för du vet vad jag gör, du försöker bara stilla ditt samvete, för det känns som du inte ens vill men låtsas för du vet att du kan ha det bra med mig imorgon. Eller, för det enda jag vill ha är en förklaring och en kram inte en hink med iskallt vatten över mig, med lögner och falska leenden. Sanningen, ärligheten och handlingen är det jag vill ha, från dig, just nu. Jag väntar inte längre jag höjde volymen och lever för mig själv ikväll.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0